Totaaloverzicht: Wat mag het kosten?
Tabel 64
Bedragen × € 1.000. | JR2024 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Economische zaken | |||||||
Economische zaken | Baten | 16.635 | 18.441 | 5.130 | 3.788 | 3.788 | 3.788 |
Lasten | 16.253 | 18.979 | 10.803 | 8.773 | 8.773 | 8.286 | |
Saldo van baten en lasten (B-L) | Saldo | 382 | -538 | -5.673 | -4.985 | -4.985 | -4.498 |
Reservemutaties | Onttrekking | 226 | 1.721 | 547 | 547 | 547 | 60 |
Storting | 313 | - | - | - | - | - | |
Resultaat (Saldo+O-S) | Saldo | 295 | 1.182 | -5.126 | -4.438 | -4.438 | -4.438 |
Vergelijking over de jaren per beleidsdoel
Figuur 74
Legenda:
Beleidsdoel A: Haarlemmermeer is een aantrekkelijke, toekomstbestendige en veilige vestigingsplaats voor kleine en (middel)grote ondernemingen. |
Beleidsdoel B: Het versterken van onze strategische positie door samenwerking in de regio, met een focus op de logistiek, kennisintensieve en (inter)nationale dienstensectoren en op de maatschappelijke inpassing van de luchtvaart. |
Toelichting reserves
Tabel 65
(bedragen × € 1.000; min = nadeel ) | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 |
---|---|---|---|---|
Onttrekking | ||||
Dekking afschrijvingslasten | 60 | 60 | 60 | 60 |
Reserve Versterking van de (lucht)vrachtketen | 487 | 487 | 487 | 0 |
Totaal Onttrekking | 547 | 547 | 547 | 60 |
Onttrekkingen
Versterking van de (lucht)vrachtketen
Ten laste van deze reserve komt het subsidie voor het Smart Cargo Mainport Program fase 4 € 487.000 per jaar in de jaren 2026 tot en met 2028.